17 Mayıs 2018 Perşembe

ERASMUS STAJ HAREKETLİLİĞİ ALMANYA 2011


Selamlar, 2011 yılında gerçekleştirmiş olduğum Erasmus Staj Hareketliliği programı hakkında özellikle facebook sayfamda çok mesaj alıyordum. İşte efendime söyliyeyim, Almanya'da nasıl staj yapabilirim. Vize nasıl alabilirim.. vs vs
ÖZETLE:  Arkadaşlar öncelikle ben 2011 yılı şartlarında stajımı yaptım. O dönemde Üniversite'nin Erasmus stajı için yapmış olduğu sınavdan yeterli puanı aldım ve Üniversitemin ( Elazığ Fırat Üniversitesi) Erasmus koordinatörlüğüne başvurumu yaptım. Bana Almanya'da staj yapabileceğim yeri bulmamı, şirketin üniversiteye fax çekmesini, ve training agrement sözleşmesini ıslak imzalı bir şekilde 15 gün bir süreyle taraflarına ulaştırmam gerektiğini söylediler. Ben şansıma diyeyim google'dan bulduğum staj yapacağım Tv Medya şirketiyle sağolsunlar dönemin yönetmeni Alp Aslan Esener'in yardımlarıyla gerekli belgeleri zamanında ulaştıran ilk öğrenci olmuştum. Sonrasında bana bir kağıt verdiler (Vize için) ve ben Ankara'nın yolunu tuttum. E Tabi öncesinde vize için randevu aldım ve gerekli istenen belgeleri fazlasıyla hazırladım. Hatta babamdan teminat noterli gelir kağıdı bile yazıyordu ona bi ton para bayılıp onuda hazırladım ama vize görevlisi gerek yok dedi:( Herneyse:) vize başvurumdan 3 gün sonra Elazığ'daki öğrenci evime pasaportum gelmişti. ( Bu arada Pasaportuda ücretsiz almıştım)
Ve beklenen gün geldi Stajımı yapacağım Köln'e doğru uçuşumu gerçekleştirdim. 3 ay 90 gün stajımı yaptım. hatta Almanya'da 3 günde vizemi uzatmıştm. Almanya'da zorunlu üniversite stajım olan 30 günlük stajıda defter doldurarak aradan çıkartıp yurda döndüm.. O dönem çok iyi hatırlıyorum zorunlu staj'dan tek 95 alan bendenizdi:)
Sonuç olarak benim bir amacım vardı hatta yabancı dil sıkıntım,para,dönem şartları vs vs  ben her zorluğun üstesinden gelmeyi başarmıştım. Kendime olan güvenim arttı ve hayatta gerçekten'de çözülmeyecek sorun yok. Sonsuz.. Sizlerede en büyük tavsiyem bi yola çıkarken interneti iyice sömürün, sorun araştırın gerekirse 30 kere sorun. Ben öyle yaptım ve başardım..
Herkese sevgiler..

Hiç yorum yok: